vrijdag 27 augustus 2010

Purpers!!

Vanavond wordt het voor het eerst in lange tijd Noordenwind. Ik sta dus om kwart over zes op de bult, wachtend voor wat er komen gaat. Ik ben niet de eerste want Sander E stond er al vanaf kwart voor vijf. Hij heeft ook al een paar purpers en blauwe reigers en verder nog 9 lepelaars, goudplevier en een groepje van 9 stelten, ben ik dan toch nog te laat? Het wordt steeds drukker en uiteindelijk staan we met 10 man. Maar als we nog maar met z'n vieren staan komen er zes 'purren' aan, nee toch niet, nr. 6 is een prachtige visarend!! Hij kwam schitterend recht over de telpost en liet zich heel fraai bekijken, super!! Verder vliegen de purpers ook niet verkeerd, ik zie intotaal vanavond 74 purpers en 58 blauwe reigers. Erg gaaf!! Verder zien we ook nog verschillende reigers spec. die te ver vliegen om te determineren. Maar behalve reigers vlogen er ook nog 7 lepelaars schitterend over, hoorde we een groenpootruiter roepen, vloog er een groepen van 36 en 5 slobeenden over en een wulp die al roepend naar het zuidwesten vloog. Al met al een erg mooie avond en aangezien de wind goed blijft moet ik de komende dagen maar wat eerder komen denk ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten