dinsdag 20 juli 2010

Noordwijks vogelen

Vanochtend zoals bijna elke ochtend weer wezen vogelen in de duinen, bos en zee. De afgelopen dagen heeft dat voor mij ook al wat kruisbekken, grote sterns, noordse stern en een roodborsttapuit opgeleverd. In het bos zaten vanochtend een boomklever en zag ik een groene specht. In de duinen kwam ik Rein G tegen op weg naar zijn werk. Toen we aan het praten waren zagen we een havik vliegen en we zagen een groep kruisbekken van 19 exemplaren. In duinen zag ik verder nog een boomleeuwerik, een boompieper en wat graspiepers. Toen ik in de duinen uitgekeken was ben ik bij de zee gaan kijken. Daar zat een geringde juveniele zwartkopmeeuw met 1 poot. Helaas heb ik de ring niet af kunnen lezen. Verder zaten er een hoop grote sterns rond. Erg leuk was ook een juveniele Jan-van-gent die naar Noord vloog. Verder vlogen er ook nog 2 bonte strandlopers naar noord en wat sijzen en regenwulpen spoedden zich naar het zuiden.


Een leeg strand

Toen ik weer terug fietste door de duinen zag ik daar ook een paar kleine parelmoervlinders:


Kleine parelmoervlinder

's Middags in Katwijk zag ik de eerste zwartsprietdikkopjes van mijn vlindercarrière en verder hier nog een oeverloper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten