maandag 5 juli 2010

Libelleren

Sinds korte tijd kijk ik tegenwoordig ook naar libelles. Vanochtend ging ik mijn geluk beproeven in Polder Sandelingen. Er zaten verschrikkelijk veel lantaarntjes, watersnuffels en gewone oeverlibelles. Er zaten verder ook nog wat kleine en grote roodoogjuffers, grote keizerlibellen, een houtpantserjuffer die ik nog nooit had gezien en een bruinrode heidelibel. Al met al erg leuk.


Houtpantserjuffer


Watersnuffel

Qua vogels was het een beetje stil maar wel leuk was een zwarte stern welke soms heel dichtbij aan het foerageren was. Waarschijnlijk afkomstig van de kolonie bij Kinderdijk:


Zwarte stern

Na een tijdje belde mijn broer dat hij een gekke vlinder in de tuin had. Ik gelijk naar huis gereden en het bleek een lindepijlstaart te zijn. Echt een heel apart beest maar wel super mooi!!


Lindepijlstaart

's Avonds werd ik afgezet in Zeist op daar opgehaald te worden door een vriend van me uit Elspeet om daar tot zaterdag te blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten