zaterdag 24 juli 2010

Hotel Savoy en Warmond

Vanochtend samen met mijn broer op de zeetrektelpost van Katwijk geweest bij Hotel Savoy. Het was erg leuk met o.a. 4 zwarte zee-eenden, 2 bontbekplevieren, een groenpootruiter en een groepje van maarliefst 10 dwergsterns. Andere tellers op de post waren o.a. Luuk Punt en Frank van Duivenvoorde. Op 9 uur hadden we het allemaal wel gezien en zijn we weer richting Noordwijk gegaan. Voor volledige telling: http://www.trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=110&site=0&land=1&taal=1&datum=20100724


De Binnenwatering bij Katwijk

Bij Noordwijk hadden ik in de duinen ook een paar vlinders: een lantkaartje, kleine parelmoervlinders, een heivlinder en wat koevinkjes. Qua vogels was het ook nog wel leuk met in het bos een paar boomklevers, glanskoppen en 3 kuifmezen. Verder zag ik in de duinen nog een boomleeuwerik, een roodborsttapuit en wat grasmussen.

Vanmiddag ben ik afgezet in Warmond in de Klaas Hennepoelpolder waar vorig jaar de kleinst waterhoentjes hebben gezeten. Het was er erg leuk. Ik begon in het westen en heb het toen tegen de klok in rond gelopen. Het begon met een paar watersnippen, 2 tafeleenden en wat bergeenden. Een stukje verder liepen twee schitterende bonte strandlopers te foerageren er zwommen wat slobeenden, 4 grutto's kozen het luchtruim en er foerageerde een kemphaan tussen een groep grauwe ganzen. In het stukje waar vorig jaar de kleinst waterhoen zat had ik nu 4 dodaarzen die zich geweldig lieten horen en zien, 2 kemphanen, kleine plevier, nog 2 grutto's en twee waterrallen die achter elkaar aan zaten. Echt geweldig dus. Na een tijdje moet er ook een lepelaar zijn ingevallen want die stond opeens tussen de grauwe ganzen. Om een uur of vier werd ik weer opgehaald met iets van 13 nieuwe vakantiesoorten erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten