zaterdag 31 juli 2010

Cetti's zanger!!

Vandaag weer de omgeving verkend nadat ik gisteren ben thuisgekomen van vakantie. De laatste twee dagen had ik nog wat bergeenden, drieteenstrandlopers, zwartkopmeeuwen en Jan-van-genten. De vakantie afgesloten met 104 soorten en voor mij was hij geslaagd.

Vandaag eerst even naar Waalbos. Daar aardig wat gele kwikstaarten en een witgat gehoord. Toen ik langs de Waal reed begon er plotseling een cetti's zanger te zingen. Erg leuk!! Des te meer omdat het ook nog eens een nieuw soort was voor Ridderkerk. Verder vandaag ook nog even naar Barendrecht gereden. Dat leverde nog verschillende rietgorzen, gele kwikstaarten en een oeverloper op. Qua vlinders was het ook niet verkeerd met een zwartsprietdikkopje, oranje zandoogje en erg veel icarusblauwtjes. Ik als beginnend vlinderaar vond dat nog wel leuk.


Oranje Zandoogje


Icarusblauwtje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten