woensdag 19 augustus 2015

't Is stil in Ambacht

Deze morgen lijkt me geschikt om weer eens een bonte vliegenvanger te vinden in Ambacht. 2 jaar geleden, toen ik flink jaarlijstte op IJsselmonde, bleek dat bonte vliegenvanger typisch een soort is die je echt zelf moet vinden. Aangezien ze nu flink doorkomen moest het vanochtend maar gebeuren, maar helaas, nog geen bonte vlieg te bekennen. Wel leuk was knobbelzwaan BR98 die ik opeens in een slootje tegenkwam met een mannetje en jong! Ze was al maanden kwijt na vorig jaar vrijgezel te zijn geweest, leuk om ze dan zo weer terug te vinden!
Knobbelzwaan BR98 met aanhang
Vanmiddag ben ik weer op de Sophiapolder, maar daar is het weer erg slecht. Samen met Jankees en Hans Bossenbroek zie ik nog een kleine 100 kemphanen en verder zo goed als niks. De meeuwen maken het nog enigszins goed met nog 2 geelpootmeeuwen en mijn eerste 2 juveniele kleine mantelmeeuwen van Roland-Jan Buijs van 't jaar.
1kj kleine mantelmeeuw GN-TV
Adult geelpootmeeuw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten