donderdag 1 mei 2014

Geringde meeuwen in Rotterdam-Zuid

Vanochtend fietsen Arie Zoeteman en ik een ronde over het Eiland van Brienenoord. Ik zie weer een paar nieuwe voor mijn 1000-soortenlijst maar het is verder erg stil op het eiland.
Eiland van Brienenoord
Hierna rijden we richting Rotterdam-Zuid waar we nog wat meeuwenringen proberen af te lezen. In de paar havens in de Kop van Zuid lezen we twee kleine mantels af en zien we dat de bekende Nijlgans uit Arnhem die heel de winter hier aanwezig is geweest, er ook nog zit. Verder laat een fraaie ongeringde geelpootmeeuw zich ook nog even mooi bekijken.
Kleine mantelmeeuw B[EG]
Geelpootmeeuw
Op de Afrikaanderbuurt  treffen we hierna ook nog een behoorlijk aantal meeuwen, waartussen we 6 geringden kunnen aflezen. Het gaat om 3 bekende Nederlandse zilvermeeuw en 2 Nederlandse en een Engelse nieuwe kleine mantelmeeuw.

Kleine mantelmeeuw N[LZ]
Engelse kleine mantelmeeuw O[VH3T]
Thuis aangekomen werp ik nog even een blik op de Sophiapolder waar nog een rosse grutto aanwezig is. Daarnaast zie ik nog terwijl de plaatselijke zwarte roodstaart z'n riedeltje fluit  de gebruikelijke groenpootruiters, een enkele zwarte ruiter en twee bontbekplevieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten