vrijdag 28 juni 2013

Planten twitchen in Dordt

Het planten kijken is verslavend en als je ziet dat in Dordrecht verschillende zeldzame planten staan, besloot ik vanochtend eens een rondje door Dordt te maken. Vlakbij het station staat de eerste goede soort, de klimopbremraap. In een soort van plantenbak zie ik er vier staan, fraaie planten!

Klimopbremraap
In het oude stadscentrum staan nog eer zeldzaamheden. Zo zie ik op verschillende plekken gele helmbloemen, muursla, klein glaskruid, tongvarens, een wede, kaal breukkruid en ook het zeer zeldzame kransmuur.


Gele helmbloemen


Klein glaskruid


Tongvaren
Wede
Nu alles in het stadscentrum binnen is ga ik nog even naar een industrieterrein, dit omdat hier bleke morgensterren zouden staan, en die zie ik later inderdaad ook. Verder zie ik nog wat andere nieuwe planten waaronder de zeer zeldzame esparcette, leuk!
Esparcette
Bleke morgenster

Gewone steenraket

Grote teunisbloem
Al met al toch weer aardig wat nieuwe planten erbij en de lijst groeit inmiddels richting de 400...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten