maandag 9 december 2019

Succesvol houtsnippen vangen

Vanavond doe ik weer een poging in de Zegenpolder om houtsnippen te vangen. Met een felle zaklamp en een schepnet worden op diverse plaatsen in Europa houtsnippen gevangen, maar mij wilde het nog niet echt lukken. De techniek vraagt nu eenmaal wat oefening denk ik, maar vanavond lukt het dan eindelijk.

In de polder kom ik zeker 12 houtsnippen, kramsvogels, watersnippen, veldleeuweriken en nog een bokje tegen. Die laatste lukt dan weer niet om te vangen, maar het lukt me wel om twee houtsnippen te slim af te zijn. Erg leuk dat het succes heeft en wat een gave beesten zo in de hand! Het lijkt toch ook een soort te zijn die profiteert van diverse natuurmaatregelen in de polder, wat de vangsten weer extra waardevol maakt.

Housnippen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten