vrijdag 6 september 2019

Snor, watersnip en van alles

De afgelopen week zo nu en dan wat gevogeld en geringd, maar deze dagen ben ik ook druk met vleermuiswerk en andere werkzaamheden. Op dinsdag heb ik wel weer in Meijendel geringd, maar met de verwachte zuidwestenwind viel het niet mee en waren de aantallen laag. Ondanks dat was het toch nog een geslaagde ochtend, want in de eerste ronde kon ik een snor en een tapuit uit het net halen! De snor was al een paar dagen eerder geringd op de ringbaan, terwijl de tapuit gezien de vleugelmaat een Groenlandse is!
Snor
Voor de totalen zie hier.
Groenlandse tapuit
's Avonds doe ik in de Zegenpolder nog een poging om watersnippen te vangen, wat me uiteindelijk één exemplaar in de netten oplevert. Een prachtige soort om te ringen!
Watersnip
Op donderdagavond zat de wind eindelijk weer eens in de goede hoek voor purperreigertrek, en met noordwest 4 heb ik met Laurens van der Wind dus weer een avondje in de Crezéepolder geteld. Uiteindelijk leverde dat 224 vertrekkende purperreigers op, wat een prachtig resultaat is. Het vijfde aantal voor de telpost!

Voor de totalen zie hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten