donderdag 4 september 2014

De enige meeuwen in de buurt...

Hier in Rhenen komt van meeuwenringen aflezen weinig terecht. De enige plek waar ik nog een beetje aan m'n trekken kan komen is de vuilstort van Barneveld, en aangezien ik vanochtend vrij ben besluit ik eens te kijken hoelang ik daar eigenlijk voor nodig heb. Eerst zo'n 12 kilometer met de fiets en dan nog 20 minuten met de trein, dus het is een dik uur later voordat ik op de stort kom, dat valt niet helemaal mee..

Op de stort is het echter verre van saai en lees ik uiteindelijk nog 7 geringde meeuwen af en laat er nog een paar ontglippen... 5 Nederlandse kleine mantelmeeuwen , een Duitse kokmeeuw en een Zwitserse geelpootmeeuw die ik hier vorig jaar ook al zag.
Kleine mantelmeeuw ZY[RJ]
Duitse kokmeeuw W[A058]
Zwitserse geelpootmeeuw
Naast deze geringde geeelpootmeeuw zag ik nog minimaal 4 andere exemplaren. Drie pontische meeuwen waren ook bijzonder fraai, vooral twee jonge vogels van dit jaar waren lekker agressief zoals echt ponten betaamd.

1 kj pontische meeuwen
1 kj geelpootmeeuw
Leuke soorten en leuke ringen, maar om het elke week een keer te doen wordt 'm waarschijnlijk niet helaas...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten