maandag 17 maart 2014

Nr. 300 voor de ZH-lijst!

Aangezien ik gisteren 18 ben geworden, was het vandaag de dag dat ik maar gelijk mijn rijbewijs even uit mocht testen. Aangezien er nabij Vlaardingen een mannetje ringsnaveleend aanwezig was, wat een goede Zuid-Hollandsoort is, werd dat de bestemming van deze ochtend. Samen met Arie Zoeteman kwamen we rond een uur of half elf komen we aan in de Broekpolder, en na een korte wandeling is de Noord-Amerikaanse eend binnen.

De vogel zwemt op enige afstand, maar deze 300ste soort voor mijn Zuid-Hollandlijst laat zich met enkele kuifeenden wel fraai bekijken. Een tevens aanwezige geoorde fuut en cetti's zanger zijn ook nog het vermelden waard. 
Ringsnaveleend
Aan het eind van de middag breng ik nog een kort bezoekje aan de Sophiapolder om mijn nieuwe cameraatje een beetje uit te testen. Hij is niet veel anders maar aangezien de vorige het had begeven moest er natuurlijk wel een vervanger komen. Het was hoogwater, maar ondanks dat leverde het nog een geelpootmeeuw, 12 bonte strandlopers,2 bontbekplevieren en nog de nodige algemene steltlopers op. 

Stormmeeuwen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten