zaterdag 7 maart 2020

Baardmannetje in het net!

Gisterenavond leverde een poging om weer 's waterpiepers te vangen langs de Devel geen waterpiepers op, maar een baardmannetje was een prachtige goedmaker! Toen ik de vogel hoorde roepen en daar met afgespeeld geluid op reageerde, duurde het niet lang voor het exemplaar in het net hing. Een prachtige soort en uiteraard nieuw op deze vanglocatie!
Baardman

Verder ben ik de afgelopen week druk geweest om, naast het werk, huismussen en spreeuw in Ambacht in te stippen. Ook vandaag ben ik daar een groot deel van de ochtend mee bezig, wat weer veel nieuwe locaties oplevert. Een erg leuke bezigheid! Voordat ik met de huismussen begon, fietste ik overigens ook nog even Waalbos rond. Het eerste kievitsnest liet zich helaas nog niet vinden, maar rietgorzen zaten al wel volop te zingen overal.
Rietgors

Geen opmerkingen:

Een reactie posten