zaterdag 23 november 2019

Geen onaardige vangst, maar...

Gisteren heb ik de hele dag door akkers gezworven te hebben voor mijn werk bij de Grauwe kiekendief. Een korte vangpoging leverde zowaar nog een keep en vink op. 's Avonds heb ik daarna
nog een waterpieper geringd op de slaapplaats bij de Devel.
Keep
Waterpieper
Vanochtend weer eens tijd om naar VRS Meijendel te gaan. Al even ben ik niet meer bij het ringstation in de duinen geweest, maar ook in november kan je nog wel leuk vangen. Als ik in het donker aankom hoor ik inderdaad volop lijsters, dus dat is het eerste wat te proberen valt. In de schemer lukt het inderdaad om wat koperwieken, zanglijsters, merels en een kramsvogel te ringen. Altijd leuk!
Kramsvogel
Minder leuk zijn echter de vele veertjes van een houtsnip die nog in een net hangen, ai... Had een mooie soort geweest, maar het exemplaar heeft kennelijk weten te ontkomen. Volgende keer maar weer beter.
Veertjes van een houtsnip
De rest van de ochtend, waarbij ik vergezeld word door o.a. Herman van den Brand en Laurens van der Wind, is het rustig. We vangen met name nog kool- en pimpelmezen, maar ook nog wat roodborsten, een groenling, goudhaan en vuurgoudhaan en nog twee staartmezen. Tegen het eind van de ochtend droge de vangsten op en halen we de netten binnen. Met nog ruim 50 vangsten toch niet slecht, maar die houtsnip had wel erg leuk geweest...
Staartmees
Voor de totalen zie hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten