maandag 17 september 2012

Afrekening met blonde ruiter

Vanmiddag zie ik tijdens een tussenuur op school een waarneming van een blonde ruiter in Tholen langs komen maar besteed daar niet veel aandacht aan. Thuis aangekomen zie ik dat er nog iemand anders de vogel ook heeft gezien en hij bevestigd de waarneming. Gelijk maar even met Herman kort gesloten en om kwart over zes spreken we af bij de bushalte om nu eindelijk dit jaar met deze soort af te rekenen. Als ik bij de bushalte aankom zie ik wat lampen knipperen en weet ik hoe laat het is, dat heb je uiteraard nu wanneer je de tijd moet gebruiken omdat het al weer snel donker wordt..


Een kwartiertje later dan gepland komen we dus bij de Schakerloopolder aan waar we Evert Froon zien staan. Hij heeft de vogel niet in beeld en ook nog niet in beeld gehad. Door een naderende bui neemt het licht erg snel af dus we besluiten maar gelijk aan de andere kant van het gebied te gaan zoeken. Daar duurt het niet lang voordat ik dit kleine Noord-Amerikaanse steltlopertje in beeld heb. Hij staat eerst stil maar wordt later wat actiever en laat zich leuk bekijken! Foto's zitten er echter niet in omdat het al te donker is.

Even later zitten we dik tevreden in de auto omdat we nu eindelijk met de blonde ruiter voor het jaar hebben afgerekend  na soort eerder in de Prunje en bij Oudorp gemist te hebben.  

Schakerloopolder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten