vrijdag 11 juni 2010

Zomaar wat vogelen

Vanmiddag in de buurt van Rotterdam wezen vogelen. Eigenlijk had dat niet veel zin maar ik had toch nog een paar bosrietzangers, visdieven, kleine plevieren en grote canadese ganzen met jongen. Vanavond naar mijn opa en oma geweest die op een boerderij in Leerbroek wonen. Op de boerderij waren de eerste boerenzwaluwen al weer uitgevlogen en kwetterde al vrolijk rond. Daarna even de weiland ingelopen. Ik had algauw een steenuil in een knotwilg welke zich schitterend liet zien. Verder ook nog wat ringmussen en vinken in knotwilgen. Vervolgens verder het land ingelopen waar de grutto's boven mijn hoofd vlogen en een tureluur me uit de verte toeriep. Na een tijdje komt er een groep van maar liefst 14 grote lijsters aan vliegen. Erg leuk en even later zie ik ze foerageren tussen de hoogstambomen. Als ik even stil hou hoor ik tot mijn grote verbazing een kwartel roepen!! Vorig jaar heb ik die hier voor het eerst gehoord en schijnbaar zit hij er dit jaar weer. Na een tijdje ga ik weer naar de boerderij als ik ook nog 2 purperreigers zie die van de zouweboezem vandaan komen om hier te foerageren. Onderweg naar huis zie ik ook nog een stel roeken. Met de Kwartel erbij staat mijn jaarlijst nu op 226!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten