vrijdag 9 oktober 2020

Kleine barm en blako in Ambacht

Na gisteren de roze spreeuw als nieuwe voor IJsselmonde te hebben bijgeschreven, maak ik deze ochtend weer een rondje door Ambacht. De hoop is om zelf weer 's een nieuwe voor mijn IJsselmondelijst te vinden, want na de morinelplevieren in 2018 is dat niet meer gelukt... Eén van de bladkoningen van Ambacht laat zich vanochtend weer leuk horen en zien en in wat parkjes zie ik ook nog wat zwartkoppen en tjiftjaffen. Aan de rand het van dorp, langs de Zuidwende, word ik verrast door een luidroepende kleine barmsijs. Geen hele lastige soort, maar het laatste geval op IJsselmonde was toch alweer 2,5 jaar geleden (voorjaar 2018). Dus toch wel een leuke vondst op deze ochtend. 

Kleine barmsijs

In Polder Sandelingen fiets ik hierna nog een rondje, maar 'gesmak' van een bruine boszanger of andere zeldzame verrassingen tref ik helaas niet. Wel hoor ik nog enkele cetti's zangers en vliegen de eerste kolganzen van het jaar over. Geen echte krenten deze ochtend, maar met een kleine barmsijs en 'blako' heb je in Ambacht natuurlijk geen klagen... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten