vrijdag 3 augustus 2012

Comb's Wood en Alton Water

Nadat ik vanochtend mijn rondje heb gemaakt met als hoogtepunt een groep van 60 rode patrijzen, gaan we met z'n allen naar Comb's Wood, een bos vlakbij. Het kleine uurtje dat we hier lopen is niet voor niks want naast de zoveelste ringslang zie ik hier ook een kleine ijsvogelvlinder en mijn dertiende libellensoort voor Engeland, de gewone pantserjuffer.

Gewone pantserjuffer
's Middags word ik met mijn fiets gedropt bij Alton Water, een groot meer bij het plaatsje Tattingstone voordat de andere naar een museum in Ipswich gaan. Als ik nog maar net onderweg ben zie ik enkele heidelibellen die wel erg gele vleugels hebben, geelvlekheidelibellen!

Geelvlekheidelibel
Verder zie ik in de twee uur dat ik om het meer heen fiets nog twee ringslangen, bramensprinkhanen, oeverzwaluwen, taigaboomkruiper en oeverlopers. Niet heel veel maar toch weer een paar nieuwe soorten voor in Engeland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten