donderdag 11 februari 2016

De koppositie op IJsselmonde weer in handen...

Aangezien de twee weken er zowat alweer opzitten, moet ik natuurlijk wel zorgen dat de koppositie van de IJsselmondejaarlijst in mijn handen is ;). Vanmiddag dus nog maar een rondje gemaakt over IJsselmonde ik begon bij de vuilstort in Heijplaat in de hoop op wat ringetjes. Daar zit echter bitter weinig, dus snel maar door richting het Valckesteijnse bos waar een groepje appelvinken wel snel gevonden was. Een paar kilometer verderop overwinteren in een recreatiegebied al jaren standaard wat goudvinken, en ook vanmiddag heb ik ze snel gevonden. 

Hierna kan ik een witoogeend bij Rhoon helaas niet vinden, waarna ik maar doorga richting de polders in de hoop nog wat knobbelzwanen af te lezen. In de groep van 68 knobbels kan ik uiteindelijk 5 exemplaren aflezen, waaronder zowaar nog nieuwe vogels maar ook bekenden van die plek. Eén daarvan is een geringde uit Leidschendam die gewond raakte in Schiedam, om vervolgens door de Vogelklas Karel Schot weer losgelaten te worden op de Oude-Maas. Sindsdien hangt die waarschijnlijk gewoon hier rond...
Knobbelzwanen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten