donderdag 7 april 2011

Zwarte zeekoeten en witbuikrotgans

's Morgens bezoek ik met mijn klas de Guinness bierbrouwerij en 's middags heb ik vrije tijd. In de vrije tijd besluit ik de zwarte zeekoeten op te gaan zoeken en er misschien nog wat foto's van te maken. Als ik langs het water van de gracht loop duurt het nog even voordat ik een zwarte zeekoet in beeld heb. Deze vliegt echter helaas op en lijkt ergens op de kant  te gaan zitten. Wat dichterbij bij gekomen zie ik hem opeens boven op een balkon zitten!! Tevens zitten er nog 2 zwarte zeekoeten onder van de zon te genieten. Gaaf!!!
Zwarte zeekoeten
Zwarte zeekoet
Hierna kijk ik weer verder op het water en mijn blik stopt bij een witbuikrotgans die op een soort van dammetje loopt. Hij laat zich erg leuk vanaf een brug bekijken en fotograferen.

Witbuikrotgans
Kort hierna zwemt er ook opeens een zwarte zeekoet in het water en vliegen er nog 2 weg van het muurtje die ik dus niet gezien had. Bij elkaar heb ik er hier dus zes!! Erg leuk midden in de stad en het blijft een raar gezicht.


Zwarte zeekoet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten