woensdag 29 maart 2017

Een fraaie rouwkwik!

Vanavond ben ik weer in Ambacht, aangezien ik morgen vrij ben en nog in Rotterdam moet zijn. Niet lang nadat ik thuis ben aangekomen meldt Laurens van der Padt een mannetje rouwkwikstaart in Waalbos, dat komt goed uit! De hele maand maart lopen we al te zoeken naar deze broedvogels van Groot-Britannië, maar het valt niet bij en ze blijken nog flink schaars te zijn. Kort na zijn belletje kom ik, met onderweg nog een paartje zomertalingen in Polder Sandelingen, aan in Waalbos. Het beest is gelijk in beeld, fraai! Zo zien we ze toch niet vaak op IJsselmonde!
Rouwkwikstaart
Verder hangen er nog aardig wat witte kwikstaarten, wat kleine plevieren, tureluurs en een witgatje rond, en zijn ook weer twee paartjes kluten present. Leuk! Vorig jaar lukte het ze om hier enkele jongen groot te brengen, dus wie weet hebben ze dit jaar weer succes.
Kluten
Met Hans Bossenbroek en Jeroen vd Giessen fiets ik nog even langs de Devel, maar daar blijkt de eerste snor nog niet te zijn gearriveerd. Wel horen we nog twee rietzangers, blauwborsten, twee cetti's zangers en een waterral. Langzaamaan begint het vogelkoor steeds meer versterking te krijgen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten