zaterdag 21 augustus 2021

Nu nog rustig tijdens ochtendje Mavla

Afgelopen week kwam ik of zorgde ik dat ik nog langs de Westplaat kwam, maar checkt ik ook nog de Beninger slikken en de Wolvenpolder. Leuke plekken met ook nog aardig wat stelten. Zeker een mooie groep bontbekplevieren, bonte strandlopers, steenlopers, kanoeten en kleine strandlopers op de Westplaat was het checken waard. Daar kwam ook nog een zingende graszanger langs vliegen, die daar voor het laatst begin juli werd gehoord. Waarschijnlijk dus nog aanwezig?! Verder waren het soorten als roerdomp, boomvalk, zomertaling en kleine zilverreiger die het vogelen opleukte.

Drieteenstrandloper

Deze ochtend ben ik echter weer eens op de Maasvlakte, wat in de tweede helft van augustus zeker al wel leuke soorten op kan leveren! Op de Vuurtorenvlakte is dan ook wel duidelijk dat de trek van zangvogels al is begonnen, met de nodige braamsluipers, fitissen en bonte vliegenvangers. Op de vlakte tref ik ook nog een blauwborst en in een groep witte kwikstaarten zit nog een rouwkwikstaart. Toch leuk! 

Rouwkwikstaart

De rest van de Maasvlakte levert ook nog een boompieper en meer van hetzelfde: gekraagde roodstaarten, bonte vliegenvangers en een grauwe vliegenvanger. Meer dan zat er vanochtend helaas nog niet in, maar het najaar is nu natuurlijk echt los! 
Bonte vliegenvanger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten