vrijdag 15 april 2016

Westelijke baardgrasmus op de campus!

Gisterenavond kreeg ik te horen dat op de campus van de Wageningen Universiteit een heuse baardgrasmus was gevonden door Robert van der Meer,tijdens een evenement van de studievereniging om zoveel mogelijk soorten op de campus te scoren! Aangezien ik zowel de oostelijke als de westelijke soort al heb maakte ik me niet heel druk, maar het is natuurlijk wel een onwijs gave soort zo ver in het binnenland! Vanochtend voor m'n college begint schuif ik nog even aan bij de groep vogelaars en zie 'm zo fraai foerageren in wat struikjes. Bizar!
Vanmiddag ben ik vrij dus na het ochtendprogramma sta ik er weer en ook nu laat het beestjes zich uitzonderlijk fraai bekijken. Overigens is ondertussen ook wel duidelijk geworden het om de westelijke soort gaat en het dus pas de zesde is voor Nederland. De zwarte wouw die hier over komt zeilen is ook nog wel het noemen waard, zo vaak zie ik deze fraaie roofvogel immers niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten