dinsdag 15 december 2015

Een overwinterende zwartkopmeeuw in Ambacht!

Morgen heb ik nog een tentamen, maar om de boeken even te ontvluchten fiets ik vanochtend nog een rondje door Ambacht. De hele winter (nou ja, winter...) heb ik nog niet echt naar meeuwen gekeken, dus na een zak kruimels gehaald te hebben moet dat eerst even gebeuren in het Baxpark. Geringde kokmeeuwen lees ik niet af, maar groot is de verrassing als er opeens een 2kj zwartkopmeeuw op het voer loopt, gaaf! Ben benieuwd hoe lang die blijft zitten!

2kj Zwartkopmeeuw
De rest van Ambacht is rustig, zo loopt er geen gehoopte sneeuwgors op het veldje bij de Karwei en is ook de Amerikaanse wintertaling nóg niet aanwezig op de Sophiapolder. Ik moet 't doen met een groepje overvliegende toendrarietganzen en op de Sophiapolder een pontische en een geelpootmeeuw, een kluut en een groepje kemphanen. Maar wel met een fraaie zwartkopmeeuw op zak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten