maandag 8 juni 2015

Planten en meeuwen in R'dam-Zuid

Vandaag ben ik nog vrij, waarna ik de rest van de week in Garderen (voor de studie) hoop door te brengen. Na het middageten besluit ik met de auto nog even Rotterdam-Zuid in te gaan voor meeuwen en wat zeldzame planten. Dat laatste is ook altijd nog een leuke bezigheid nu het op vogelgebied weer een stuk rustiger is geworden. Ik begin bij Heijplaat waar ik op het dak van de vuilstort 3 Nederlandse kleine mantelmeeuwen aflees en er verder nog 2 pontische meeuwen zie.

Hier in de havens staan her en der nog wat nieuwe plantensoorten voor me en in een kwartiertje tik ik zo het zeer zeldzame behaard beukkruid en hoge dravik binnen, en zie daarnaast nog nieuwe zeldzame planten in vorm van knopig doornzaad, kegelsilene, boksdoorn, grijze mosterd, gewimperd baardgras en pijlkruidkers. Toch weer een paar nieuwe plantensoorten erbij voor me, altijd leuk!
Behaard beukkruid
Pijlkruidkers
Knopig doornzaad
Het plantenkijken levert ook nog twee zwarte roodstaarten op en bij de slechtvalkenkast in de Waalhaven vlieg een adulte vogel rond. Rotterdam-Zuid zelf levert hierna slechts 2 geringde kleine mantelmeeuwen op, maar ik zie nog wel een fraaie 2kj pontische meeuw en ik kan nog hazenstaart als plantensoort bijschrijven.
2kj pontische meeuw
Hazenstaart
Al met al geen slecht middagje in Rotterdam-Zuid met nog 8 nieuwe plantensoorten voor me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten