maandag 3 december 2012

Weer pestvogels in Ambacht!

De laatste week is het aantal pestvogels weer opvallend toegenomen en aangezien ik vanmiddag vrij had reden te meer om weer eens alle bessenstruiken in Ambacht te checken. Dat levert eerst enkel wat goudhaantjes, een groep van 65 vinken, twee kepen en een grote gele kwikstaart op maar dan is het om kwart voor vier opeens raak. Van afstand zie ik al twee vogels in een boompje boven wat bessenstruiken zitten wat pestvogels zijn. Uiteindelijk blijken het om drie vogels te gaan die helemaal niet schuw zijn, ze laten zich dus erg fraai bekijken en fotograferen. Het blijken twee juveniele vogels en een adult mannetje te zijn, vooral die laatste is erg fraai!


Pestvogel
Hierna besluit ik nog even naar de Sophiapolder te gaan die als ik aankom helemaal vol met meeuwen blijkt te zitten. Ca. 2000 kokmeeuwen, honderden zilver- en stormmeeuwen, tientallen grote mantels en enkele kleine mantels. Hiertussen zie ik één geelpootmeeuw maar omdat het licht snel afneemt lukt het me niet meer leuke meeuwen ertussen uit te halen. Van de week nog maar eens proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten