woensdag 11 mei 2011

Fietstwitch!

Na een grote karekiet en spotvogel afgelopen week op de jaarlijst te hebben geschreven vandaag uit school weer eens iets getwitcht met de fiets.

Om tien over half twee krijg ik het sms'je van Jan dat hij uit is en gek genoeg ben ik vrijwel meteen buiten;). Het eerste stuk gaat dwars door Rotterdam maar al gauw rijden we in Schiedam en even later passeren we het bordje 'Welkom in Vlaardingen'. We nemen daarna de Breeweg die recht op Schipluiden aangaat en als we de golfbaan in beeld krijgen begint ons hart al iets harder te kloppen. Nabij de golfbaan komen we al enkele vogelaars tegen en al snel zijn we op de plek van de bewuste vogel.

Bij aankomst schrikken we even van het o zo kleine 'moerasje' maar na een klein kwartiertje als we bekomen zijn van de schrik klinkt daar dan toch de raspende roep van een kwartkoning uit het onmogelijke gebiedje! Erg gaaf en hij is ook nog eens nieuw voor mij, dat scheelt weer een retourtje IJssel deze zomer!! Tevens is was dit mijn een-na-laatste soort van de Rode lijst die ik nog moest. Alleen hop staat er nog op...

Het kwartelkonig-perceeltje
We fietsen hierna weer verder richting de grote grijze snip in polder Delfgauw. Bij aankomst is de vogel al gelijk in beeld en laat zich leuk bekijken op een aardige afstand. Dankzij de telescoop van een andere vogelaar kan ik nog een paar plaatsjes maken en is de jaarlijst verhoogd tot 239 soorten!

Grote grijze snip
De route naar huis gaat zoals gewoonlijk sneller en met als topsnelheid 46,5 km per uur ben ik om 6 uur en 15 seconden weer thuis met 2 schitterende soorten op zak!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten