vrijdag 13 januari 2017

Leuk uurtje vuilnisbelt in Barneveld

Vanavond moet ik in Ede zijn, maar daarvoor besluit ik heel even een kijkje te nemen op de vuilnisbelt van Barneveld. Langs de kust duiken overal grote en kleine burgemeesters op en misschien is er hier ook wel eentje neergestreken. Als ik aankom zie ik Pietergeert Gelderblom net naar zijn auto lopen, hij heeft al een grote burgemeester gevonden. Dus toch! Even later vind ik het exemplaar ook ver weg op de heuvel terug, een 3kj dus mooi wit beest. Leuk!
Grote burgemeester
Verder is het nog vermakelijk met veel pontische meeuwen, twee Duitse zilvermeeuwen en een Nederlandse kokmeeuw. Alhoewel één van de Duitse zilvermeeuw duidelijk uit een gemixte kolonie komt uit Duitsland, waar pontische, geelpoot- en zilvermeeuwen alle combinaties lijken uit te proberen. Steeds vaker verschijnt dat soort 'meuk' in Nederland, deze Y-X159 doet daar niet voor onder...
Duitse zilvermeeuw Y-X159
Pontische meeuw (2kj)
Pontische meeuw (4kj)
Al met al wel een leuk uurtje zo tussendoor op de Barneveldse vuilnisbelt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten