vrijdag 30 augustus 2013

Zwarte heidelibellen in Ambacht!

Na gisteren weer flink bezig te zijn geweest met spitskopjes in Waalbos, waar ik overigens ook zowaar de eerste zwarte heidelibellen voor H.I.Ambacht vond, was het vandaag weer wat slechter weer. Een poging om een meeuwenring af te lezen in Zwijndrecht was niet erg succesvol dus ging ik maar even een kijkje nemen op de Galgenplaat.


Zwarte heidelibel
Het pad verder het schiereiland op was helemaal dichtgegroeid, maar met enige moeite lukte het me om er doorheen te komen. Uiteindelijk leverde dat de lokale ijsvogel op en ook hoorde ik zowaar m'n eerste matkop voor het gebied. Dit jaar is deze soort hier voor het eerste gehoord, en nu had ik 'm dus ook, leuk! Een goeie soort voor Ambacht!

Galgenplaat
Verder is een zwarte heidelibel ook wel erg leuk, want dit is dus weer een nieuwe plek voor de soort in Ambacht. Als ik even later langs de Veersedijk nog een terreintje check, loop ik weer tegen een zwarte heidelibel aan, die zijn dus lekker aan het zwerven!

Zwarte heidelibel
Het begint te regenen dus houd ik het voor gezien na een korte ochtend met zowaar weer twee zwarte heidelibellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten