zaterdag 1 januari 2011

Een voorspoedig 2011!!

Mijn doel om mijn levenslijst dit jaar naar de 300 te brengen is helaas niet gelukt, ik ben tot de 299 gekomen. Wel heb ik dit jaar maarliefst 38 nieuwe soorten gescoord waaronder Baltimoretroepiaal, Oosterse tortel, Kleine topper, Grote geelpootruiter, Witstaartkievit en Dwergooruil. Verder waren algemenere soorten als Noordse kwikstaart, Pontische meeuw, Kuifleeuwerik, Jan-van-gent en Kleine jager ook nog nieuw voor mij. Uiteraard heb ik ook nog een jaarlijst en dergelijke bijgehouden en bij heel wat lijsten soorten bijgeschreven.
Hieronder de resultaten:

Jaarlijst 2010: 262 soorten
Zuid-Holland jaarlijst: 214
IJsselmonde jaarlijst: 169
Zuid-Holland: 250
IJsselmonde: 186
Hendrik-Ido-Ambacht: 168
Tuinlijst: 107
Eeuwige maanlijst: 1776

Al met al was het voor mij een heel mooi vogeljaar en ik wens jullie allemaal een hetzelfde voor 2011!!


Witstaartkievit
Fotograaf: Albert de Jong

Geen opmerkingen:

Een reactie posten