vrijdag 20 november 2015

Eurokannen, 295 op de jaarlijst

Afgelopen zaterdag leerde een blik op mijn jaarlijst me dat ik zowaar op 294 soorten sta... Totaal niet op die lijst gelet dit jaar, en had ook niet het vermoeden al zo hoog te staan, maar nu dat toch het geval is moet die 300 eigenlijk ook wel gehaald worden natuurlijk. In 2011 en 2012 was me dat ook al gelukt, maar de laatste jaren staat die jaarlijst op een laag pitje. Kennelijk ben ik dit jaar toch nog redelijk wat op pad geweest om zo hoog te komen, en aangezien er afgelopen week europese kanaries zijn gevonden in mijn tweede woonplaats Rhenen, moet ik die natuurlijk nog even bijschrijven...

Vanochtend ben ik vrij dus dat komt mooi uit om eens in de Palmerswaard te gaan kijken. Als ik de uiterwaarden in loop zie ik gelijk overal groenlingen, putters en vinken rondvliegen, maar gelukkig duurt het niet lang voordat ik m'n eerste europese kanarie van het jaar er tussen zie zitten. Ik loop hierna nog een flinke tijd door het gebied en zie dan af en toe ook nog 1 of 2 'eurokannen', maar het is erg onoverzichtelijk en de vogels vliegen overal heen. Al met al is nu natuurlijk wel die 295 binnen, en met nog 5 soorten te gaan zou het moeten kunnen om de 300 weer eens te halen.
Palmerswaard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten