woensdag 25 april 2012

Steltkluut

De steltkluut die zondag in het Waalbos was gevonden door Gerard Groeneveld was helaas maandag niet meer aanwezig. Wel zat er vanaf toen een steltkluut nabij Puttershoek, in het zelfde plasje als waar ik er vorig jaar eentje gemist had. Vanmiddag had ik eindelijk tijd om er heen te gaan en dus fietste ik om half vier weg in de regen.

Vlakbij het pontje kwam ik een groepje witte kwikstaarten tegen waar ook een rouwkwikstaart tussen liep, leuk!! Na het pontje was het nog een kwartiertje fietsen naar de plek waar de steltkluut zich meteen liet zien. Behalve deze schitterende Zuid-Europese steltloper liepen er ook nog drie zwarte ruiters in zomerkleed rond maar verder was het erg rustig. Gelukkig was het droog geworden dus besloot ik nog even te zoeken naar een gemelde draaihals in Polder Groot Koninkrijk. Helaas leverde anderhalf uur struinen door riet en wilgen niet de gewenste soort op maar met een mooie steltkluut op zak had ik geen reden tot klagen. 

Polder Groot Koninkrijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten