maandag 12 december 2011

Tussendoortjes...

Als je het derde, het vierde en het vijfde uur een tussenuur heb, ja wat doe je dan... Omdat er op school toch weinig te doen was maar even naar Rotterdam-Zuid gefietst om een aldaar aanwezige zwartkopmeeuw op de december-lijst te zetten. Als ik bij het plasje aankom zie ik dat er erg veel kokmeeuwen, zilvermeeuwen en stormmeeuwen zitten. Een aanwezige vogelaar vertelt mij dat hij de zwartkopmeeuw nog niet heeft gezien, wel heeft hij een kokmeeuw met een ring uit Litouwen gezien en even later zie ik de vogel ook lopen, gaaf!!



Ik haal mijn korsten uit m'n tas en begin wat te voeren in de hoop op de zwartkopmeeuw maar helaas zie ik hem niet. Wel vermaak ik me nog wat met zilvermeeuwen en kokmeeuwen en maak nog een geluidsopname wat natuurlijk vrij makkelijk is...


Zilvermeeuw
En dan als al het brood op is komt de 1ste winter zwartkopmeeuw opeens toch om het hoekje gevlogen en laat zich nog leuk bekijken, een schitterend beest!!


Zwartkopmeeuw
Om half twaalf fiets vanhier weer langzaam richting school, onderweg controleer ik diverse mezengroepen, groepen meeuwen etc. maar helaas levert dat niet erg veel leuks om dus ben ik om kwart voor één weer op school.


Omdat Jan gisteren en eergisteren een hele mooie pontische meeuw bij de Sophiapolder had fiets ik extra hard uit school zodat ik voordat het donker is nog even een blik op de polder kan werpen. Mijn hoop dat het nog enigszins droog zal staan vergaat als ik het talud naast de Veerse Dijk oploop wat het eiland is weer één watermassa met een enkel eilandje vol met meeuwen. En daar staat tussen alle grote mantelmeeuwen, zilvermeeuwen, storm- en kokmeeuwen ook de pontische meeuw, leuk!!

Het water stijgt helaas erg snel en na een half uurtje is van dat eilandje niks meer te bekennen, het aantal meeuwen is daarentegen hard gestegen en er zwemt een grote groep, voornamelijk kokmeeuwen, op het water. Al met al vandaag een wat leuke meeuwen zo tussen en na schooltijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten