dinsdag 28 september 2010

Zanglijsters!

Als ik uit school fiets hoor ik na een tijdje een zwarte mees. Leuk! Vanmiddag naar Polder Sandelingen Ambacht gegaan waar de eerste tafeleenden ook weer present zijn. Een mooi mannetje en een vrouwtje. Verder zie ik qua eenden de gebruikelijke kuif-, slob- en krakeenden. Ook vliegen mijn eerste kolganzen over van het najaar samen met grauwe ganzen. Verder zie ik in het gebied nog 3 rietgorzen, 2 watersnippen, er vallen 4 sijzen in en het paapje is nog steeds ter plaatse, verschillende zanglijsters en er vliegen nog 4 kramsvogels over.

Als ik hier uitgekeken ben ga ik nog even naar Rijsoord maar dat levert behalve 8 zanglijsters en een sperwer vrijwel niets op.

Onderweg naar huis kijk ik nog even bij een haag die helemaal vol blijkt te zitten van zanglijsters. Er komen er maarliefst 21 uitzetten samen met wat merels! Erg leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten