dinsdag 27 november 2018

Geen slechte vangst in de Zegenpolder!

Vanochtend ben ik in alle vroegte weer eens in de Zegenpolder. Voor vandaag was aardig weer opgegeven, dus ik wil proberen weer eens wat vogels te vangen. Met name in het wintervoedselveldje en in de hoop op wat piepers. Rond half 7 zet ik echter de netten al op in de hoop op een wintertaling of misschien nog wel een uil. Wintertalingen blijken er echter niet te zitten, en ook een uil belandt niet in het net. Een bokje is daarentegen wel een aangename verrassing, welke in het net over de sloot hangt. Mooi!
Bokje
De rest van de ochtend is ook vermakelijk, maar de aantallen zijn niet hoog. Met name rietgorzen (6) en graspiepers (5), maar ook vang ik nog een tweetal waterpiepers en een pimpelmees. Het vangen van de vinkachtigen op het wintervoedselveldje wil nog niet echt lukken, dus daar moet ik de komende tijd nog maar weer eens wat op verzinnen...
Waterpiepers
Al met al toch een vermakelijke ochtend, en overigens erg opvallend dat al mijn zes rietgorzen mannetjes waren. Wat daar dan weer achter zit, misschien slechter zicht zodat ze het net niet zien?!
Rietgors man...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten