vrijdag 2 maart 2018

Ff overstappen

Vanmiddag ben ik mooi op tijd klaar in Wageningen, zodat ik al vroeg in de middag onderweg ben richting het oude vertrouwde westen. In Utrecht moet ik een kwartiertje wachten op de trein naar Rotterdam, zodat ik besluit om snel even de kleine burgemeester te doen die praktisch naast het station zit. Na enkele minuten lopen ben ik op de plek en zie ik de burgemeester gelijk zwemmen. Altijd leuk, die meeuwtjes uit Groenland die normaal op IJsland overwinteren!
Kleine burgemeester
Kokmeeuwen blijken er ook te zitten, dus uiteraard moet ook nog even naar de poten gekeken worden. Daarvan blijken om twee exemplaren ringen te zitten, wat Duitse ringen betreft. Toch leuk! De overstap mis ik uiteraard vervolgens op een minuut, dus alsnog een kwartiertje wachten op het station dan maar...
Duitse kokmeeuw W-AF507
Rechts de kleine burgemeester en erachter het station
Eenmaal thuis heb ik ook nog even daglicht, want de dagen gaan lengen, dus ik rijd nog even wat rond door Ambacht. Wat kruimels halen bij de bakker voor nog een laatste meeuwenronde volgende week en gewoon het ijs bekijken. Dat ligt er nogal wat, bijvoorbeeld de hele Crezéepolder ligt dicht met ijsschotsen. Het Waaltje ligt echter nog aardig open en daar zijn de watervogelaantallen dan ook aardig, met o.a. twaalf dodaarsjes en ruim zestig kuifeenden. Ook op de Oude-Maas zitten ruim tweehonderd kuifeenden, terwijl er zonder vorst nul zitten... Een leuke eend in de bijt zit er helaas niet in, wellicht van het weekend?
Crezéepolder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten