zaterdag 25 juni 2016

Weekje Veluwe en een kwakdipje


De laatste tijd is niet erg veel van vogelen terecht gekomen en aangezien het ondertussen ook al wel aardig zomer zou moeten zijn is er ook niet veel te beleven. De afgelopen week was ik echter met de studie de hele week op de Veluwe, maar veel verder dan de 'normale' bossoorten als appel- en goudvinken, kruisbekken, bonte vliegenvanger, vuurgoudhanen, boomleeuweriken, gekraagde roodstaarten, raven, grote gele kwikstaart, grauwe vliegenvangers, bosuilen, houtsnippen en nachtzwaluwen leverde dat niet op. De waarneming van een nachtzwaluw die we overdag in de bosrand vonden vormde wel het hoogtepuntje van de week, maar helaas was het beest ons te snel af voor een foto. Verder waren natuurlijk ook de herrieschoppende rugstreeppadden, everzwijnen en reeën leuk om te zien en mochten de nodige plantensoorten als beenbreek er ook wel zijn.
Rugstreeppad
Grote gele kwikstaart
Beenbreek
Heideveld
Hoogveentje
Vandaag was ik de hele dag weg, dus een kwak die aan het einde van de middag werd gevonden op de Galgenplaat probeer ik vanavond nog even op mijn IJsselmondelijst te zetten. Bij aankomst blijkt de vogel helaas verstoord te zijn dus in het wilgje langs de Strooppot waar die in had gezeten zit hij helaas niet meer. Ik zoek nog even op de Galgenplaat zelf, maar de kwak blijft voor mij helaas nog een doelsoort om op IJsselmonde te zien.
Galgenplaat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten