donderdag 9 juni 2016

Libellen op Kwintelooyen

Als ik vanmiddag rond een uur of drie klaar ben op de universiteit besluit ik eens via Kwintelooyen, bij Veenendaal, richting Rhenen te gaan. Hier willen namelijk nog wel eens plasrombouten zitten, een soort die ik nog maar één keer eerder heb gezien en ik wel weer eens in de kijker wil hebben.

In de twee uur die ik rondstruin bij de plasjes krijg ik helaas de gewenste libel niet in m'n kijker, hoewel iemand die er rond loopt vanmiddag wel tot twee keer toe een exemplaar heeft gezien. Ondanks de 'dip' is het echter wel weer even lekker om de libellensoorten weer de rivu te zien passeren, met o.a. een venwitsnuitlibel, vuurlibel en een glassnijder. Een familie raven die de hele middag rondhangt zorgt ook nog voor de nodige afleiding.
Glassnijder
Vuurlibel
Venwitsnuitlibel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten