maandag 4 mei 2015

Poelruiter bij Lekkerkerk!

Zaterdag werd er een uurtje nadat we weg waren gereden bij het Helofytenfilter bij Lekkerkerk een poelruiter gevonden, ai... Het is een gebiedje met veel smalle slootjes, dus we hadden er gewoon overheen gekeken. Vandaag blijkt de vogel echter nog steeds aanwezig, en aangezien hij nog op mijn Zuid-Hollandlijst ontbreekt besluit ik er vanavond maar even naar toe te rijden. Na een klein half uurtje ben ik er en even later heb ik 'm in beeld. Een fraai steltlopertje uit Oost-Europa en verder, waarvan ik er nog niet zo heel veel van heb. Het is ook altijd nog hopen op zo'n beestje op IJsselmonde!
Poelruiter 
Naast deze fraaie steltloper zwemt er nog een mannetje zomertaling rond en lopen er nog wat zwarte ruiters, tureluurs en een watersnip op de slikrandjes.
Zomertaling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten