donderdag 25 oktober 2012

Leuke ganzen in Strijen

Dinsdag heel de dag weer gevogeld met Laurens vd Padt wat een velduil en een bokje opleverde. Verder was het overal erg stil net als dat dat gisteren ook het geval was. Vandaag moest het dus maar wat verderop gezocht worden dus richting Barendrecht gedaan. Al vogelend door Waalbos en langs de Oude-Maas wat eigenlijk alleen een bokje oplevert, kom ik bij de Gaatkensplas. Hier kan ik de buffelkopeend niet vinden maar vijf patrijzen zijn wel het noemen waard. Tot half twee blijf ik hier nog rondfietsen maar de buffelkopeend zit nergens en is nu dus als drie weken niet gezien, misschien heeft hij nu toch het loodje gelegd?

Omdat er gisteren een roodhalsgans werd gevonden door Albert de Jong in het Oudeland van Strijen besluit ik daar heen te gaan omdat deze soort nog op mijn Zuid-Hollandlijst ontbreekt. Na een half uur stevig doortrappen kom ik aan in het gebied en gelukkig duurt het niet lang voordat ik 'm gevonden heb. De vogel laat zich fraai bekijken met wat brandganzen op niet al te grote afstand, leuk!


Roodhalsgans
De vogel vliegt later verder naar achteren dus ga ik maar even naar de dwergganzen kijken. Na even zoeken vind ik een groep en tel er min. 31. Ze laten zich op enige afstand erg leuk bekijken en het blijven fascinerende beestjes!



Dwergganzen
Hierna houd ik het voor gezien en besluit weer richting huis te gaan met een mooie groep dwergganzen en een roodhalsgans op zak!

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag cornelis,

    ik zou graag een keer met je meewillen als je gaat vogelen van jouw kennis kan ik nog heel wat leren. mijn nummer 06-16898117 e-mail: bastiaanvdwetering@gmail.com

    Gr Bastiaan van de Wetering (alblasserwaard)

    BeantwoordenVerwijderen