woensdag 1 juni 2011

Rustig woensdagmiddagrondje

Vanmiddag zoals gewoonlijk weer in Polder Sandelingen begonnen met vogelen. Het leukst was wel een groepje van 4 brandganzen die ter plaatse zaten maar verder was er niet veel te beleven.

Brandganzen
Hierna verplaats ik mezelf weer naar Waalbos waar de werkzaamheden alweer verder gevorderd waren dan de vorige keer. (Voor meer info over de herinrichting van het gebied hier.) Het gebied wordt nu al in gebruik genomen door een paartje kleine plevieren, een mannetje slobeend en de nodige kieviten en scholeksters en uit wat wilgjes komt de zang van fitissen en een bosrietzanger. 

Hierna fiets ik verder naar de andere kant van het gebied waar ook al begonnen is met afgraven. Daar zie ik maarliefst 5 tureluurs die ook erg veel kabaal maken als ik dichterbij kom dus waarschijnlijk zaten ze met jongen.

Tureluur op de uitkijk
Aangezien ik nog aardig wat tijd heb besluit ik om de zomertortels te gaan zoeken bij de Oude-Barendrechste brug. Helaas kom ik in een halfuurtje niet verder dan een nachtegaal, wat grasmussen en zwartkoppen.

Plek van de zomertortels
Al met al vanmiddag weer een rustig woensdagmiddagrondje met als leukste de 4 brandganzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten