maandag 26 juli 2010

Zeetrek!!

Vanochtend iets minder dan een uur over de zee gekeken wat erg succesvol was!! Bij aankomst was er gelijk al een juveniel Jan-van-gent aan het foerageren en was ook volop aan het duiken enz. een schitterend gezicht zo vlak voor de kust. Verder vlogen er over zee ook aardig wat Jan-van-genten in vergelijking met de afgelopen dagen. Ver op zee waren er nog minimaal 13 aan het foerageren en er vlogen er ook nog eens 13 naar Noord en nog eentje naar zuid. Verder waren 2 eiders en 6 zwarte zee-eenden ook de moeite waard. Terug door het bos ook nog een glanskop en een boomklever. Na het eten gelijk weer naar de zee gegaan. Bij aankomst gelijk weer een groep van 8 Jan-van-genten naar noord waaronder ook een paar schitterende adulte vogels. Na een tijdje ook weer een groep van 9 naar Noord. Verder hadden we (ik was met mijn broer en zusje) ook nog twee bonte strandlopers, 2 zwartkopmeeuwen en nu 14 Jan-van-genten foeragerend. Toen mijn broer en zusje naar huis gingen riep ik drieteenmeeuw!! Een schitterende juveniele vogel vloog door de branding en ging zelfs even zwemmen! Gelukkig konden ze hem nog goed zien. Voor mij was dat een nieuw soort dus dat was wel erg leuk. Daarna nog even gebleven wat een mooie groep van 8 kluten, 7 zwarte zee-eenden en 2 drieteenstrandlopers opleverde. Daarna had ik nog gekraagde roodstaarten in de duinen en 's middags in de omgeving nog een mooie zomertortel wat een mooie afsluiting was van deze schitterende dag met zeetrek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten