zaterdag 29 mei 2010

"Kek"

Vanochtend toen alles nog rustig was even in Polder Sandelingen Ambacht vogels wezen kijken. Het was precies hetzelfde als altijd: bosrietzangers, blauwborst, rietzangers, kleine karekieten, grasmussen en wat fitissen. Ook leuk waren een overvliegende bruine kiekendief en een havik. In Ambacht zelf ook nog 2 zingende spotvogels waarvan eentje bij ons in de tuin. Toen ik thuis kwam zag ik dat er een witstaartkievit was gemeld. Even later was het geregeld dat ik om 14:00 opgehaald zou worden met Jan J en Wim Z. De heenreis ging vrij voorspoedig en om half vier kwamen we aan bij de Kennemerduinen. Bij de slagboom zat een nachtegaal te zingen. De wandeling door de duinen leverde ook nog leuke dingen op zoals een boomvalk in een boompje, zingende braamsluipers, grasmussen en een enkele nachtegaal. Na een tijdje zagen we de mensen al staan en zijn we er in een drafje naar toe gelopen. Daarna was het niet moeilijk meer om hem te missen en ik zag hem dan ook prachtig foerageren op een slikje. Echt schitterend, hij riep ook nog 1 keer een serie "keks" achter elkaar en toen hij een stukje vloog was de prachtige tekening op de vleugels te zien en de spierwitte staart. Echt schitterend en voor mij welgeteld m'n 283 soort op mijn lijst. Ook zaten hier bij het meer nog een mooi mannetje rouwkwikstaart, mannetje tafeleend, bergeenden en kleine plevieren en een roepende koekoek. Op de terugweg door de duinen ook nog extra opgelet voor een roodmus maar tevergeefts maar dat maakte niet veel uit want we hadden een schitterende witstaartkievit aan onze lijst toe kunnen voegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten