dinsdag 30 november 2010

Kraanvogels!!

Om ongeveer 13:00 als ik een repetitie Frans aan het maken ben voel ik twee keer wat trillen. Ik waag het niet om er op te kijken en als ik op de gang kom kijk ik nieuwsgierig op m'n mobiel. Er zijn twee sms-berichten van Jan dJ. In de eerste staat vermeldt dat de Rotskruiper weer is teruggevonden en in de ander dat er Kraanvogels vliegen en dit keer zelfs ook in Zuid-Holland!! Dat laatste is erg leuk en dat eerste natuurlijk ook wel maar aangezien ik vanaf nu tot zaterdag nog geen vervoer heb zie ik het een beetje somber in. Maar over de kraanvogels: Jan had net een groep van 76 en later nog een groep van 6 en 18!! Tijdens de pauze wordt mijn getuur naar de lucht niet beloont maar tijdens het zesde uur is het wel raak. Een grote groep kraanvogels van 62 vliegen in een V-formatie over. Erg gaaf!! Helaas blijft het bij deze groep maar dat mag de pret niet drukken. Terwijl ik heel de tijd naar de lucht kijk vliegt er ook nog een grote gele kwikstaart, 8 goudplevieren, wat kolganzen en een bruine kiekendief over!! Omdat het mijn eerste bruine kiek in november is is het uiteraard extra leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten